Monday, February 27, 2012

REVIEW


Title: How To Get Married
Author: Margot Early
Genre: Super Romance
Publisher: Harlequin Mills Boon

The truth about Amy Ludlow..Fourteen-year-old Amy lives with her father in Ouray, Colorado. Her mother – or so she believes – died at the time of her birth. But Amy’s mother isn’t dead, and William Ludlow had lied to his daughter for the very best reasons.

But now the lies and the secrets are tumbling into the open. Because Sophie Creed has come home. Sophie doesn’t expect to meet her daughter, let alone expect her to learn the most painful secret of all. But when truth escapes lives are changed. For better or for worse..

KOMEN AKU ~ ini adalah masalah social yang tak dapat dibendung di mana2 negara. Kerana cinta sanggup menggadaikan semuanya. Itulah yang berlaku pada Sophie Creed. Kita akan benci dia sebab dia jenis perempuan yang selalu memandang kisah silam. Kerana dia menyangka yang dia menyintai seorang lelaki pujaannya maka dia tidak berfikir panjang. Lepas saja melahirkan anak, dia menyerahkan anak itu kepada kawan baiknya, William Ludlow. Ya! Amy dibohongi 2 kali! Pertama dia menyangka yang ibunya sudah mati dan kedua dia menyangka yang ayahnya adalah William Ludlow. AAAHHH!!! Tensen kan?

Ok. Lepas aku beritahu part konfliknya, pembaca boleh dapat bayangkan endingnya macam mana untuk sebuah buku 300 mukasurat. Pasti happy endingla. Walaupun pada mulanya untuk Amy menerima kenyataan yang Sophie - orang yang dianggap menyenangkan - sebagai ibu memang tidak mudah namun keduanya bagai tidak boleh berpisah. Sophie yang kini merupakan artist terpaksa memberitahu segala2nya tentang mengapa dia tidak menjaga Amy – semuanya kerana cita2. Dan sekarang dia sudah mendapatkan apa yang diimpikan. Amy, anaknya dan jatuh cinta dengan kawannya yang tidak pernah membencinya, William.

No comments:

Post a Comment